Akademia Dziecka

Przedszkole

Zerówka – solidne podstawy do dalszej nauki

Akademia Dziecka to miejsce, w którym dobro dziecka i jego wszechstronny rozwój są istotą wszelkich działań i procesów wychowawczo – edukacyjnych. Wspieranie dziecka w harmonijnym doskonaleniu umiejętności to główny cel nadający kierunek wszelkiej działalności pedagogicznej.

Sześciolatek w szkole

.Dziecko 6-letnie ma obowiązek chodzić do tzw. zerówki, czyli realizować obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne. „Zerówkowicze” w Akademii Dziecka przyglądają się pracy pierwszoklasistów, uczestniczą w realizacji wspólnych projektów.

Uczeń rozpoczynając naukę w zerówce podejmuje działania, które umożliwią wychowawcy określenie osiągnięć dziecka na koniec wychowania przedszkolnego w tzw. indywidualnym opisie dziecka „dojrzałości szkolnej”. Gotowość szkolna ucznia tworzy się podczas procesów wychowania, nauczania i uczenia się i odnosi się do szczegółowego określenia osiągnięć dziecka na koniec wychowania przedszkolnego w obszarze rozwoju: fizycznego, emocjonalnego, społecznego oraz poznawczego dziecka.

Wszystkie zajęcia dydaktyczne związane z realizacją zadań wychowaczo – dydaktycznych odbywają się w godz. 9:00 – 14:00. Obejmują one działania z zakresu rozwoju ruchowego, poznawczego, emocjonalnego, społeczno – moralnego. 

Dzieci uczestniczą w lekcjach języka angielskiego w wymiarze 5 godzin tygodniowo, lekcjach rytmiki, w zajęciach komputerowych oraz gimnastyce ogólnorozwojowej. Wykorzystują w czasie zajęć tablice multimedialne. W godzinach pracy świetlicy szkolnej angażują się w projekty realizowane przez wychowawców świetlicy zgodnie z przyjętym planem uwzględniającym potrzeby i zainteresowania dzieci. Zadania szczegółowe określa harmonogram bieżącego roku szkolnego.

Ramowy rozkład dnia uwzględnia w klasie zerowej:

Na podstawie ramowego rozkładu wychowawca ustala szczegółowy rozkład dnia dla grupy, uwzględniając potrzeby i zainteresowania dzieci. 

Why We Stand Out

Fundamenty wiedzy i umiejętności w zerówce

Zgodnie z zasadą harmonii dziecko, stopniowo uświadamiając sobie własne potrzeby, powinno łagodnie i płynnie wejść w krąg wymagań, norm obyczajowych i kulturowych najbliższego otoczenia, rówieśników i dorosłych. Organizacja procesu edukacyjnego powinna sprzyjąć harmonii między potrzebami dzieci a ich powinnościami, dając możliwość własnego kształcenia, samodoskonalenia oraz rozwoju wg zasad:

Podręczniki

Zawierają materiały skupiające się na wszechstronnym rozwoju poznawczym dziecka, umożliwiają realizacje obowiązującej podstawy programowej, a zarazem pozwalają na modyfikację treści w zależności od poziomu rozwoju dzieci w danej grupie i ich możliwości. Jest to propozycja, która nie ogranicza inwencji twórczej dziecka ani nauczyciela, który w ciągu roku szkolnego realizuje własne i szkolne projekty lub przygotowuje okazjonalne wydarzenia.

Nauka programowania

Nauka programowania jest stałym elementem kształcenia już od zerówki. Szkoła stwarza dzieciom warunki do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki. Szczególny nacisk kładzie się tu na takie elementy, jak m.in.: logiczne i algorytmiczne myślenie, programowanie, posługiwanie się aplikacjami komputerowymi, wyszukiwanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł, posługiwanie się komputerem i podstawowymi urządzeniami cyfrowymi oraz stosowane tych umiejętności na zajęciach z różnych przedmiotów.